(ME Bakanımıza Teklif ve Tavsiye)

Eğitim, millet ve memleket meselesidir. Herkesin sahip çıkması gerekir. Doğrulara desek vermek gerektiği gibi hatalı olanları da gündeme getirerek tekliflerde ve tavsiyelerde bulunmak görevimiz ve sorumluluğumuz olmalıdır.

Deniz yıldızı hikayesini bilirsiniz.

Milyonlarca deniz yıldızı sahile vurmuş. Yürüyüş yapan bir adam, önündeki denizyıldızlarını birer birer denize atıyormuş. Bunu gören birisi, " ne yapıyorsunuz?" diye sormuş. Adam da denizyıldızlarını denize attığını söylemiş. Bu duruma şaşıran kişi, "milyonlarca var, ne farkeder" demiş. Adam bir tane daha denizyıldızı alarak denize atmış ve "bak, bunun için farketti" diye cevap vermiş.

Bunu niye anlattım?

Milli Eğitimimizin pek çok sorunu ve sıkıntısı varken "Öğretmenlere Kariyer Sınavı" yapması bana hiç de mantıklı, akıllıca bir iş gibi gelmedi. Bunun yerine, pek çok sıkıntılarımızdan birini halletmiş olalım da eğitimimiz için bir şey farketmiş olsun. Öğretmenlerimizin ellerinden tutarak eğitim deryasına bırakalım ki deniz yıldızı misali onun için de farketmiş olmasına vesile olalım.

Öğretmenlere kariyer sınavı yapmanın anlamına ve amacına bir açıklık getirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Neden mi?

Sayın Bakanım, problemi çözmek için konuya hakim olmak gerekir. Ben, yaklaşık 30 yılı müdürlük olmak üzere 40 yıllık eğitimci olarak bu sınavın uygun olmadığını söylemek istiyorum. Öğretmenlerden, çevremden, medyadan, internetteki eğitim ve öğretmen guruplarından bir tane memnun (taraf) olanına, sınavı isteyenine rastlamadım.

Bursa kurucularından olduğum Türkiye Kamu Sen, Türk Eğitim Sen'in Basın Bildirisi mitingine katıldım. HAKLI davalarında HAK arama isteklerine şahit oldum. Basın Bildirilerinde “eğitim” ve “öğretmenler” ile ilgili çok önemli konuları kamuoyuyla paylaştılar.

“Kariyer sınavları, Banka promosyonları, Sözleşmeli öğretmenler, Öğretmenlik Meslek kanunu, Atamalarda tecrübe ve liyakat, Üniversitelerde kadrolaşma, Ücretlerin artırılması, Ders saatlerinin düzenlenmesi, Şiddet ve taciz vs gibi önemli konuları gündeme getirdiler. Bildirilerinde, yeni eğitim – öğretim yılına “mutsuz, umutsuz, huzursuz” başlandığını belirtiler.

“Kariyer Sınavları” konusu 2005 yılında da uygulanmak istenmişti. Tepkiler üzerine vaz geçilmişti. “Sınavla Kariyer Olmaz” diyelim de sınav sonucuna göre “Öğretmenler Odasında” bakışın, tavrın hasıl olacağına “empati” yapılmasını tavsiye edelim. Bu arada iptal edilen ilk KPSS sınavını da hatırlatmış olalım.

Sayın bakanım, size kim, nasıl bilgi veriyor, bilemiyorum ama tecrübelerime istinaden neden uygun (doğru) olmadığını belirtmek istiyorum . Acizane tavsiyelerimle bir de beni dinlerseniz öğretmenlerimizi kazanmış, gönlünü almış, motive etmiş, moral vermiş olursunuz.

Sayın Bakanım, eğitim konusu hepimizin meselesidir. Sorunların çözümü, el ve gönül birlikteliği gerektirir. Meselelere farklı niyetlerle ve şahsi anlayışıyla yaklaşmak işi çıkmaz, altından kalkınmaz hale getirir. Dolayısıyla bu sınav ile;

1)Öğretmenlerimizin birbirlerine bakış açısının, yaklaşımının nasıl olacağını bilmek gerekir.

2)Sınavda başarılı olamayan öğretmenlerimizi, öğrencilerimizin nasıl değerlendireceği de göz önünde bulundurulmalıdır.

3)Sınava girmeyen öğretmenlerimizin gerekçeleri dikkate alınacak mıdır? (Bu öğretmenlerimizin, öğretmen arkadaşlarına ve öğrencilerine karşı "ben sınava girmedim" savunması ne kadar gerekli ve etkili olacaktır)

4) Mesleğinin ilk yıllarını yaşayan "idealist öğretmenler" için sınavdaki başarısızlığı kırgınlık, küskünlük, ümitsizlik gibi sosyo-psikolojik durumları, duyguları ve davranışları yaşamasına sebep olacaktır.

Daha pek çok sebep söylemek mümkündür.

En güzel uygulama, 10, 15, 20 yıla göre tecrübe ve kariyer unvanı vererek onore etmek olacaktır.

Ayrıca öğretmenlik, sadece bilgili olma mesleği değildir. Bilgiyi kullanma, kavratma, aktarma, öğretme ve yaşatma yani "hayata hazırlama" mesleğidir. Devleti yıkmak için temeline dinamit üreten bilgiye sahip kimyager olmanın bir anlamı yoktur..

Sayın bakanım, ME Bakanlığımıza 6 projemi göndermiştim. Bunlardan birisi "Sınavsız Eğitim Sistemi" idi, "Hayat, 4 veya 5 şıktan doğru olanı bulmaktan ibaret değildir" demiştim. Ben, öğretmenlere yapılacak kariyer sınavında doğru şıkkı bulamadım. 6. şıkkı aradım...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.