PETZOO Eurasia, 12-15 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşecek. Bu yıl 9. kez düzenlenen fuar, sektörün uluslararası iş birliklerini artırmayı, Avrasya bölgesini domine etmeyi ve böylece Türk firmalarının ihracatını artırmayı hedefliyor.
Evcil hayvan ürünleri sektörü, küresel olarak son yıllarda büyük bir büyüme gösteriyor. Bu büyümeden pay almayı hedefleyen ülkelerden biri olan Türkiye, yerli üretim ve ihracatı artırmaya yönelik adımlar atıyor. Sektör Türkiye’de de 1 milyar dolarlık bir pazara ulaşırken, şirketler global pazardan daha fazla pay almak için ihracata yöneliyor. Bu kapsamda, evcil hayvan ürünleri, malzemeleri ve aksesuarlar sektöründeki lider firmalar, 12-15 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecek olan PETZOO Eurasia Fuarı’nda 9-10-11 salonlarında bir araya geliyor.
Kediden köpeğe, kuştan balığa kadar birçok farklı evcil hayvan türü için en güncel ürün ve hizmetlerin sergileneceği fuarda evcil hayvan sahiplerinin ihtiyaç duyabileceği mama, yem, oyuncak, kuaför, kozmetik ve bakım ürünleri, sağlığı destekleyici ürünler, kedi kumu, akvaryumlar, temizlik malzemeleri, evcil hayvanlar için özel olarak tasarlanmış kıyafetler ve aksesuarlar gibi geniş bir ürün yelpazesi ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.
PETZOO Eurasia, sektör profesyonellerine, uluslararası pazarda yer almak ve global iş birlikleri kurmak isteyen firmalara, sektördeki en son trendler, ürünler ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmaları için eşsiz bir fırsat sunuyor.
Sektör ihracatını 2023’te 400 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor
Evcil hayvan ürünleri sektörünün hızlı büyüdüğünü ifade eden Ulusal Fuarcılık Genel Müdürü Selçuk Çetin: “Pandemi döneminde, insanlar evcil hayvanlarıyla daha çok vakit geçirmeye başladı ve bu durum, evcil hayvan ürünleri pazarının büyümesine önemli bir katkı sağladı. Türkiye, neredeyse tamamı yabancı markalı ithal ürünlere bağımlı olan pazarında, yerli ürün ve hizmetlerin hakimiyetini kurarak yurt dışında da söz sahibi olmaya başladı.” dedi.
600 civarında firmanın faaliyet gösterdiği sektörün, 70 ülkeye mama ve 65 ülkeye kedi kumu ihraç ettiğini belirten Çetin: “Türk evcil hayvan ürünleri sektörü, her geçen gün teknoloji ve tesis yatırımlarını artırarak gelişmeye devam ediyor. Türk firmaları, globalde ciddi bir güven oluşturdu ve dünya devleri artık Türk firmalarına yatırım yapmaya başladı. 250 milyon dolar olan ihracatını yeni pazar arayışı ile 2023’te 400 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Bununla birlikte PETZOO Eurasia Fuarı, Türk evcil hayvan ürünleri sektörünün büyümesine katkıda bulunmayı ve yeni iş birlikleri kurmayı hedefliyor. 2021 yılında 54 ülkeden ziyaretçi ağırlamıştık. Bu yılki global tanıtım çalışmalarımız neticesinde 80’nin üzerinde ülkeden ziyaretçiler bekliyoruz.” dedi.
200’den fazla katılımcı firma, 16 farklı ülkeden katılımcı ve 1000’i aşan markayla PETZOO Eurasia, 4 gün boyunca İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçilerini ağırlayacak.
bursaarena.com.tr