BURSA ARENA / Haber Merkezi
McDonald's, olimpiyat oyunlarına 41 yıldır süren sponsorluk desteğini çekme kararı aldı. Uluslararası Olimpiyat Komitesi tarafından da doğrulanan karar tartışmalara yol açtı.
McDonald's, IOC (Uluslararası Olimpiyat Komitesi) tarafından yapılan açıklamaya göre 41 yıldır devam eden olimpiyat oyunları sponsorluğunu sona erdirme kararı aldı. ABD'li ünlü fast food zinciri kararının gerekçesi olarak televizyon reytinglerinin düşmesi ve artan sponsorluk maliyetleri gösterildi. McDonald's, bundan böyle kendi asli işine daha fazla odaklanacak.
MİLYONLARCA DOLAR TASARRUF ETMİŞ OLDU
3 yıl sonra 2020 Tokyo Olimpiyatları'nda sona erecek anlaşma böylelikle erken feshedilmiş oldu. McDonald's sonraki 4 yıllık döngü de hesaplandığında aldığı çekilme kararıyla milyonlarca dolar tasarruf etmiş oldu.
Yiyecek, restoran hizmetleri ve internet sipariş kalitesini daha da yukarı çekmek isteyen ve bu alanlara yatırım yapacak olan dev hazır yiyecek firması son dönemde diğer maliyet kalemlerini olabildiğince kısmaya gayret ediyor.
McDonald's Pazarlama Baş Direktörü Silvia Lagnado yaptığı açıklamada şöyle dedi:
İşletmemizin tüm unsurlarını yeniden değerlendiriyoruz ve farklı önceliklerimize odaklanmak için bu kararı IOC ile işbirliği dahilinde aldık. Silvio Lagnado - McDonald's
4 YIL İÇİN 100 MİLYON DOLAR
İlk olarak 1968 oyunlarına sponsor olan McDonald's, 1976 yılında resmi yiyecek tedarikçisi olarak öne çıkmıştı. McDonald's olimpiyat oyunları sponsorluğu derhal geçerli olarak çekmesine rağmen yapılan görüşmeler sonucu gelecek yıl Güney Kore'nin Pyeongchang kentinde yapılacak kış oyunlarındaki desteği devam edecek.
McDonald's, her 4 yıllık döngü için IOC'ye 100 milyon dolar civarı bir ödemede bulunuyordu. Reuters haber ajansının kaynaklarına göre IOC yeni anlaşmayı iki katına çekmek isteyince McDonald's ile ipler koptu. IOC'nin toplam sponsorluk geliri ise 1 milyar doları buluyor. McDonald's'ın gidişiyle kayıp yüzde 10 civarında oldu.
İZLENME ORANLARI DÜŞÜYOR
Mc Donald's tarafından alınan bu karar, tüketici markalarının pahalı sponsorluk anlaşmalarının yeterli pazarlama etkisi yapmadığı şeklinde yorumlanıyor. Kimi şirketler doğrudan atletlerle çalışarak, daha ucuza daha fazla tanıtım yapma yolunu seçiyor. Bir diğer seçenek de IOC yerine öne çıkan ülkelerle sponsorluk anlaşması yapmak.
2008 yılında Pekin'de düzenlenen olimpiyat oyunlarından bu yana televiyon reytinglerinin düşmesi, seyircinin Rio oyunlarında Facebook ve Twitter gibi sosyal medya mecralarına kayması da McDonald's gibi firmaların kararını etkileyen faktörler arasında. Nitekim 2016 Rio oyunları 2010 Londra'ya nazaran yüzde 8.6 daha az izleyici çekmişti.
Uluslararası oteller zinciri Hilton, ABD'li telekomünikasyon firması AT&T ve Citigroup yatırım bankacılığı olimpiyat oyunlarındaki sponsorluklarını sona erdiren diğer firmalar olarak göze çarpıyor. Öte yandan, küresel pazarda daha fazla kileye ulaşmak isteyen Alibaba gibi Uzak Doğu markaları IOC ile yeni sponsorluk anlaşmaları yapıyor. İşlemci üretici Intel ile de yeni bir anlaşma bekleniyor. (HABERTÜRK)