Dolar’daki artış ve enflasyonun düşmemesi Türkiye’yi pahalı bir ülke haline getirdi. Bunu şöyle de okuyabiliriz:

Türkiye, turistler için de pahalı bir ülke haline geldi. Pandemi sonrası turizmde hareketlilik başladığında sektörün para kazanması bekleniyor.

Bütün bu gelişmeleri alt alta koyduğumuzda fiyatlar konusunda tur operatörleri ile otelciler arasında fiyatlar konusunda derin sorunlar yaşandığını görebiliriz. Bu nedenle turistlerin yüksek fiyatlar nedeni ile aparatlara dönüyor.

Yerli turiste göre de oteller çok pahalı. 4 kişilik bir ailenin 5 yıldızlı otele 50 bin lira ödemesi gerekiyor.

Şunu da unutmayalım:

Rusya- Ukrayna arasındaki savaş neden ile bir sıkıntı yaşanıyor.

Turizm pazarının çeşitlendirilmesi gerektiği de artık bir gerçek.

Sektör temsilcileri “Fiyatlarımızı belli bir seviyede tutmamız gerekiyor. Bu durumda da para kazanılmıyor” diyor.

Türkiye’nin turizmde çok büyük potansiyeli olduğunu ifade eden Corendon Turizm Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, ülkede 60-80 milyon turist potansiyeline ulaşılabileceğini belirtti.

Karaer, “Tüm çabamızla Türkiye’de turizmin gelişmesi ve çeşitlendirilmesi için çalışıyoruz. Tur operatörümüz ile bu yıl da Belçika ve Hollanda’dan Türkiye başta olmak üzere birçok çeşitli destinasyona 750 binden fazla yolcu üretmeyi hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

İki yıl süren pandemi ve ardından ekonomik durgunluk ile Rusya ve Ukrayna arasındaki savaşın hem ülke ekonomilerini hem de turizm sektörünü olumsuz etkilediğini söyleyen Karaer şunları kaydetti.

‘’Tur operatörleri ile otelciler arasında fiyat konusunda sorunlar yaşanıyor. Tabi her alanda maliyetlerin artmasıyla birlikte fiyatlar da yükseldi. Türkiye’de fiyatlar yüksek olduğu için Belçika ve Hollanda’dan taşıyacağımız yolcu sayısında yeni planlamalara gittik. Turist yüksek fiyatlar nedeniyle aparta dönüyor. Türkiye artık pahalı bir ülke haline geldi. İki yıl süren pandemi sonrası herkesin para kazanması lazım. Çünkü özellikle özel bankalar kimsesinin gözünün yaşına bakmıyor; kredisinin ödemesini alıyor, sonra tekrar kredi vermiyor. Bu nedenle turizmdeki tüm oyuncular pandemi döneminden kalan kredilerini ve borçlarını kapatabilmek, aynı zamanda bütçelerini gerçekleştirebilmek için para kazanmaya; bunun için de fiyat düşürmemeye çalışıyor. Bu nedenle turizm pazarı daha çok çeşitlendirilmeli. Turizmin tüm alanlarında, havacılık, otelcilik ve tur operatörlüğünde de durum aynı.’’

Pandemi sonrası Rusya’dan yolcu taşımak için anlaşmalar yaptıklarını anımsatan Karaer, Rusya-Ukrayna arasında başlayan savaş nedeniyle sektörde sıkıntılar yaşandığına dikkat çekti. Karaer, şöyle devam etti.

‘’Geçen yıl havayolu tarafında yaşanan sıkıntıyı bu yıl atlatmaya çalışıyoruz. Kendi uçak filomuza geri döndük. Savaş nedeniyle havacılık sektöründe çok ciddi rekabet başladı. Pandemi öncesi sektörde 5 firma var iken şimdi 4 yeni firma daha kuruldu. Bizim bulunduğumuz pazarlarda rekabete dahil oldular. Bu nedenle fiyatlarımızı belirli seviyede tutmak zorunda kalıyoruz. Ya uçuşu iptal ediyorsunuz ya da uçuşları birleştiriyorsunuz. Tur operatörlüğü tarafında da rekabet yüksek. Her tur operatörünün her pazarda operasyon yapmasından ziyade kendi uzman olduğu bölgeye konsantre olmasının turizme katkı sağlamak açısından en verimli yol olduğunu düşünüyoruz. Rusya’da savaşın etkileri yeni yeni hissedilmeye başlandı. Tabi ekonomik sıkıntılar da var.’’

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.