Alman iş ve turizm dergisi fvw’nin editörü Klaus Hildebrandt, 2024 sezonunda Almanya pazarında Türkiye’yi nelerin beklediğini, tur operatörlerinin Türkiye planlarını ve her şey dahil sisteminde kategorizasyona gidilmesi konularını işleyen bir kaleme aldı.

Travel Data Analytics (TDA) tarafından yapılan analizlere göre Türkiye'nin 2023 yaz sezonunda orta mesafeli rotalarda seyahat acenteleri ve portallar arasında yıllık en fazla satış yapılan ülke olduğunu belirten Klaus Hildebrandt bu yıl Türkiye'ye seyahat eden Almanların sayısının 6 milyona ulaşmasının beklendiğine dikkat çekti.

Klaus Hildebrandt'ın hazırladığı haberde öne çıkan noktalar şöyle:

Satışlardan elde edilen ciroların artması aynı zamanda yüksek fiyatlarında bir sonucu. Peki Alman aileler gelecekte Antalya ve Ege'de tatil yapmaya devam edebilecek mi? Hükümet, oteller ve tur operatörleri neler planlıyor? Türkiye ikinci büyük paket tatili olma konumunu nasıl güçlendirecek?

Antalya'da düzenlenen Resort Kongresinde konuşan Maxx Royal ve Voyage otelleri ile ETS'nin sahibi, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy politikacıdan çok turizmi geliştirmeyle ve değer yaratmayla ilgileniyor. Ziyaretçi sayısı 2019 seviyelerine ulaştı. Ancak ülkenin turizm geliri daha hızlı artıyor. İlk 10 ayda gelir yüzde 20 artışla 35 milyar dolara ulaştı. Turizm Bakanı turist başına geliri ve gecelemeyi daha artırmak istiyor.

Ersoy için kriter kişi başına harcama ve geceleme. 2017 yılında 65 dolar olan turist başına gecelik harcama 2022 yılında 89 dolara ulaştı. 2023 yılında ise 100 dolar hedefleniyor. 20 yılda yatak sayısını yüzde 175 artırarak 2,2 milyona çıkaran Türkiye artık ucuz tatil destinasyonu olmaktan çıktı. TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı 'Her şey dahil otel odalarının gecelik 20, 30 ve 40 euroya satıldığı dönemler artık çok şükür geride kaldı.' diyor.

Rusya'ya dönük yaptırımlara Türkiye'nin katılmaması bu ülkedeki tur operatörlerinin ekmeğine yağ sürüyor. Çünkü Rus turistlerin Avrupa'daki turizm merkezlerine gitmelerinin engellenmesi ve Mısır'a dönük yeterli uçak kapasitesinin olmaması nedeniyle Türkiye Ruslar için oldukça popüler.

Ziyaretçi sayılarına bakıldığında Türkiye destinasyonunda Rusya ile Almanya aynı seviyede ancak Rusya hala önde. Ukrayna savaşı ve onun getirdiği ekonomik yavaşlama olmasaydı, Türkiye'ye giden Rus sayısı 7 milyonu aşmakla kalmayacak, 2 milyon Ukraynalı da Türkiye'de tatil yapacaktı.

Lara, Belek ve Kemer'deki aile otelleri Ruslar arasında oldukça yüksek ilgi görürken, üst segment oteller Rusya pazarında yaşanan olumsuz gelişmelerden etkilendi. Bodrum'daki lüks oteller yaz sezonunda personel çıkarmak zorunda kaldı. Belek'teki lüks oteller ve villalar da yüksek sezonda genellikle boştu. Türk tur operatörlerinden biri 'Almanlar bu lüks ürünlere neredeyse hiç rezervasyon yapmıyor' diyordu.

Son zamanlarda Türkiye'ye giden İngiliz turist sayısı da hızla artıyor ve artık sadece Ege'yi değil, Antalya'yı da tercih ediyorlar. İngiltere'nin en büyük tur operatörü Jet2 Holidays'in CEO'su Steve Heapy Türkiye'deki tüm destinasyonlarda kapasite artışına gittiklerini açıkladı.

Alman tur operatörleri de geride kalmak istemiyor. Türkiye'ye götürdükleri turist sayısının geçen yıla kıyasla yüzde 20, 2019 sezonuna göre ise yüzde 100 arttığını açıklayan DER Touristik, kış dönemi için Antalya'nın yüksek talep gören en büyük destinasyon olduğunu kaydediyor. 2024 yaz sezonu satışlarının da güçlü bir başlangıç yaptığına dikkat çeken şirket, 2014 yılında Türkiye'ye toplamda bir milyon misafir götürmeyi hedefliyor.

Uzun yıllar Türkiye'de destinasyon lideri olan FTI ise pandemi sonrası sayılardan çok karlılığa odaklanan yeni bir strateji benimsedi. Şirketin kısa ve orta mesafe rotalardan sorumlu müdürü Jan Meyer, sayıların henüz 2019 seviyesine ulaşmadığını, ancak önümüzdeki yaz büyümek istediklerini bildirdi.

Türkiye'deki incoming partnerini değiştirerek Dinana Travel ile çalışmaya başlayan Alltours da aynı şeyi hedefliyor. Şirketin turizm bölüm başkanı Ronny de Clerq, İspanya ve Yunanistan'a kıyasla Türkiye pazarındaki paylarının olması gereken seviyenin altında olduğunu söylüyor.

TUI'nin Orta Avrupa Başkanı Stefan Baumert'in de 'Türkiye konusunda mesajı net: Türkiye'de liderliği yeniden ele almak istiyoruz. Geçen yıl Türkiye'ye 1,1 milyon ziyaretçi götürerek geçen yılın yüzde 27, pandemi öncesinin ise yüzde 60 üzerine çıktık. 2024 yılında da, Türkiye'ya açtığımız 16. pazar olan Çek Cumhuriyeti ile birlikte, yüzde 25 gibi yüksek bir artış olması gerekiyor.' ifadelerini kullanıyor.

Tabi Schauinsland Reisen ,Vtours, Coral Travel/Ferien Touristik ile Öger Tours gibi Türkiye spesiyalisti bir tur operatörüne sahip olan Anex Group'u da unutmamak gerekiyor. Coral ve ANEX Türk kökenli şirketler ve Rusya'nın da en büyükleri. Bunların Türkiye'de çok güçlü incoming acenteleri ve otelleri bulunuyor. Antalya'da kendi incoming acentesini kuran Bentour da yine Türk kökenli bir şirket.

Bentour'un CEO'su Deniz Uğur Türk otellerindeki fiyatların aileler için artık limite ulaştığını düşünüyor. Türkiye'deki turizmciler de fiyat artışının sınırlandırılması gerektiğini belirtiyor. Pazar araştırma şirketi TDA, Türkiye'de fiyatların yaz döneminde yüzde 12, kış döneminde ise yüzde 10 arttığını açıkladı.

Büfelerde kalite ve çeşitliliğin hakim olmaya devam etmesi gerektiğini anlatan Uğur, yüksek vergiler nedeniyle alkollü içkilerin özellikle pahalı olduğunu, bu nedenle ailelere dönük alkolsüz her şey dahil paketlerine ihtiyaç olduğunu söylüyor.

Paloma Otellerinin patronu Ece Tonbul da diğer dernekler ve otelciler gibi, yüzde 40-60 seyreden enflasyona dikkat çekiyor. Tonbul, yapılan fiyat artışlarının personel, gıda ve enerji maliyetlerindeki artışın yalnızca bir kısmını karşıladığını ifade ederken, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu ise 'cirolar artıyor ancak karlılık düşüyor. Çünkü mevcut kaliteyi korumak istiyoruz.' diyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.