BURSA ARENA / Haber Merkezi
- Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors’un toplam satışları 2018 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 1,4 artarak 10,76 milyon adede ulaştı. Bu rakam, dünya çapında binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında satılan her dokuz araçtan birinin Renault, Nissan ve Mitsubishi İttifakı’na ait olduğunu gösteriyor.
- Toplam hafif ticari araç satışları, 2017 yılına göre yüzde 13,5 artış göstererek 2 milyon adede ulaştı
- Toplam elektrikli araç satışları 2017 yılına göre yüzde 34 arttı ve 2010’dan bu yana satılan toplam araç sayısı 725 bin adede ulaşmış oldu.
- Satış adetleri yükselen araçlar ortak platforma (CMF) sahip.
Dünyanın lider otomobil İttifakı Renault-Nissan-Mitsubishi, 2018 yılında 10 milyon 756 bin 875 satış adedi gerçekleştirerek binek otomobil ve hafif ticari araç pazarında dünya lideri konumunu korudu.
Renault Clio, Captur ve Sandero; Nissan X-Trail/Rogue ve Sentra/Sylphy; ve Mitsubishi Eclipse Cross ve XPANDER gibi modellere güçlü bir talebin olduğu 2018 yılında satışlar, 2017 yılına göre yüzde 1,4 artış gösterdi.
İttifak’ın orta vadeli 2022 planının önemli bir ayağı olan CMF (Ortak platform) kullanılan araçların üretimi ve satışları da 2018 yılında arttı. Bu artı, özellikle Renault Kwid modelin uluslararası olarak satışa sunulması ve Renault ile Mercedes tarafından birlikte tasarlanan Nissan Frontier kamyonet modelinin üretiminin artması sayesinde gerçekleşti.
2018 yılına damgasını vuran bir diğer gelişme de hafif ticari araçlara güçlü talep ve Renault Kangoo, Master, Trafic, Nissan Navara ve Terra’nın yanı sıra Mitsubishi Triton gibi modellerin satışlarının önemli ölçüde artması oldu. Ortak geliştirme ve üretim sayesinde sinerji optimizasyonu, İttifak’ın dünya çapında pazar payını ve hafif ticari araç satış hacmini artırma stratejisinin merkezinde yer aldı.
İttifak, 2018 yılında sıfır emisyonlu araçlar segmentinde lider konumunu sürdürürken, 2010’dan bu yana satılan toplam elektrikli araç sayısı 724 bin 905 adede ulaşmış oldu. Bu performans, diğer elektrikli modellerin yanı sıra özellikle Renault ZOE ve Nissan LEAF modellerin satışı ile gerçekleşti.
Renault Grubu araç satışları 2018 yılında yüzde 3,2 artarak 3 milyon 884 bin 295 adede ulaştı. Aynı yıl, Nissan Motor Co. Ltd ise dünya çapında 5 milyon 653 bin 683 adet araç satarak önceki yıla göre yüzde 2,8 düşüş gösterdi. Mitsubishi Motors Corporation ise dünya çapında 1 milyon 218 bin 897 satış adedi ile 2017 yılına kıyasla yüzde 18 artış kaydetti.
İttifakın altı yıllık 2022 stratejik planı çerçevesinde ilerleme kaydedildi
Renault-Nissan-Mitsubishi, İttifak 2022 hedefleri çerçevesinde 2022 sonu itibarıyla yıllık toplam 10 milyar Euro gelir artışı elde edeceğini öngörüyor. Ortak noktalarını da artıracak olan İttifak üyesi şirketler, dört ortak platform sayesinde dokuz milyon araç üretmeyi planlıyor. Ortak motorlar, toplam satışların yüzde 75’ine ulaşacak. Ayrıca plan sonuna kadar, yüzde 100 elektrikli 12 yeni modelin yanı sıra otonom sürüş özelliklerine sahip 40 modelin lansmanı gerçekleşecek.