Turizmle ve özellikle de Çinli turistlerle yazdığımız yazılarda, “Çinli turist güneş ve deniz turizminden uzak kalıyor. Daha çok tarihi ve kültürel hareketliliği seviyor. Çinli turistler için Türkiye bu açıdan iyi tanıtılabilirse bir hazine niteliğindedir” demişizdir.
Çinlilerin özellikle yemek konusundaki duyarlılıklarını da her yazımızda dile getirdik. Bu nedenle Çinli turistleri memnun edebilecek Çin Lokantalarının çoğalması gerektiğine de dikkatleri çekmiştik.
İçinde bulunduğumuz 2018 yılı Çin’de “Türkiye Turizm Yılı” olarak kutlanıyor. Bu nedenle de ülkede çeşitli etkinlikler yapılıyor.Türkiye,her boyutu ile tanıtılmaya çalışılıyor. Bu yılın iyi değerlendirilmesi sonucunda Çin’den Türkiye’ye Çinli turist yoğunluğunun yaşanabileceği de belirtiliyor.
Kapadokya, Türkiye’de en fazla turist ağırlayan yerlerin başında geliyor. Bu nedenle Kapadokya’nın Çinli turistler için de bir değerinin ve çekiciliğinin olabileceği düşünülüyor.
Göreme Turizm Geliştirme Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Durmaz, Çin'de "Türkiye Turizm Yılı" olmasından dolayı bu ülkeden Türkiye'ye gelecek turistlerin neredeyse tamamının Kapadokya'yı da ziyaret edeceğini söyleyerek Çinli turistler için Kapadokya’nın önemine vurgu yapıyor.
Çinlilerin, tarih ve kültür turizmine önem verdiğini dile getiren Durmaz, turizmde yaşanacak hareketliliğin iki ülke arasındaki ilişkilere de olumlu yansıyacağına inandığını belirtiyor.
Beklenilen yoğunlukla ilgili hazırlık çalışmaları yapıldığını söyleyen Durmaz, "Çinli turistler, İstanbul, Pamukkale ve Kapadokya'yı tercih ediyor. Bu yıl bölgemizde, büyük bir Çinli turist yoğunluğu bekliyoruz. Kapadokya'da Çin lokantaları açılıyor. Sıcak hava balonu, at ve deve turları ile ATV araç turlarında yaşanacak yoğunluk nedeniyle Çinlilere uygun aktiviteler konusunda organizasyonlar hazırlandı." dedi.
Durmaz, Kapadokya'da, 2018 yılının "Çin yılı" olarak bölge turizm tarihine geçecek bir sezon yaşayacağını öngördüklerini ifade ederek, şunları söyledi: "Bu yıl büyük bir yoğunluk bekliyoruz. 2018 yılı, Kapadokya'da 'Çin yılı' olarak tarihe geçecek diyebiliriz. Çinliler, bölgenin güzelliklerini kuşbakışı izlemek için sıcak hava balon turuna katılmayı çok istiyor. Uzakdoğulu insanlar, kültür turizmini tercih ediyor, bölgemiz ise bunun için dünyada alternatifi olmayan en güzel bölge. Sektördeki kuruluşlar ve firmalar Çinlileri ağırlamaya hazır. Büyük bir ülke olan Çin'den, bize yıllarca sürecek turist akını olacaktır, bu da iki ülke arasında ilişkilerin artmasında yararlı olacaktır."
Kapadokya'da Çin lokantaları hizmete açıldı.
Çinli turistlerin bölgeye yönelik seyahatlerinde, yemek konusunda sorun yaşamalarının önüne geçmek isteyen sektör temsilcileri, konukların damak tatlarına uygun hizmete ulaşmaları için yenilikçi adımlar da atıyor.
Göreme beldesinde açılan Çin lokantasının işletmecisi Bekir Coşkun, yıl boyu sürecek Çinli turist yoğunluğunu karşılamak için çalışmalarını sürdürdüklerini belirtip şunları söylüyor: "Çinli turist yoğunluğu olacağı için Çin lokantası açmaya karar verdik. Kapadokya'da Çinlilerin damak tadına hitap edecek şekilde hizmet sunmak için hazırlıklarımızı yapıyoruz. Çinli bir aşçı ve yardımcıları aracılığıyla hizmete başladık. İlk konuklarımızdan takdir almayı başardık."
Kapadokya'daki bir otelin sorumlu müdürü Seda Süt ise bölgeye özgü kayadan oyma butik otellerde Çin'den alınan rezervasyon taleplerinde önemli artış gözlemlediklerini aktararak, konuklarına Türk misafirperverliğini en iyi şekilde göstermeye hazırlandıklarını söyledi.
Çinli turistlerin konaklama alışkanlıklarına uygun hazırlık yaptıklarını anlatan Süt, "Oteller, Türk kültürünü misafirlerimize anlatacak şekilde hazırlık yapıyor. Kapadokya, doğal güzellikleri ve kültürel zenginlikleri ile hazır. Uzakdoğu'daki misafirlerimiz toplu halde seyahat ettikleri için onlara grup hizmeti sunmaya çabalıyoruz. Rezervasyonlarımız olumlu yönde etkilendi. Çin'den çok sayıda grup rezervasyonları alıyoruz." ifadelerini kullandı.
Bütün olay, Çin’de Türkiye’nin en iyi şekilde tanıtımıdır. Çünkü, Çinli yetkililer her zaman “Çinliler Türkiye’yi pek tanınmıyor, bu konuda tanıtım eksikliğiniz var” diyorlar.