Turizm sezonuna girdiğimiz şu günlerde gelen haberler ve yapılan hazırlıklar özellikle Antalya turizminin yüz güldürebileceğini gösteriyor. Özellikle Antalya’nın bu sezon Rusya’dan 5-6 milyon turiste ev sahipliği yapabileceği söyleniyor.
Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı 2 aylık dönemde % 21,7 artarak 173 binden 211 bine çıktı. Gelen yabancı ziyaretçi sayısı % 28,7 artarak 169 bin çıkarken, vatandaş ziyaretçi sayısı da yerinde sayarak 41 bin dolayında kaldı.
İki aylık dönemde Antalya; Almanya, Rusya, İngiltere, İsrail, Polonya, Hollanda, Avusturya, İsviçre gibi ana pazarlarda hızlı gelişme göstermiş bulunuyor. En hızlı gelişme Polonya, İran, Rusya, Macaristan, İsviçre’de elde edilirken, Ukrayna pazarında gerileme görüldü. Düşüş BDT içinde; Kazakistan, Belarus gibi pazarlarda da yaşandı. Diğer yandan İskandinavya pazarında düşüş % 40’ıgeçti. Öte yandan yıllardır gerileyen Fransa gibi bir kaç pazarda da canlanma belirginleşti.
Şimdi en önemli noktaya da dikkat çekelim: Antalya spor turizminin de göz bebeği konumuna geliyor. Yapılan açıklamalarda bu yıl 1500 takımın Antalya’da kamp yağacağı ve bunun da turizmi olumlu yönde etkileyeceği vurgulanıyor.
2018 yılının Ocak ve nisan ayları arasında 1500 futbol takımını ara kamp döneminde ağırlayacak olan Antalya’da 157 tesiste doluluk yüzde 100’e ulaştı.
2018 yılının Ocak ve nisan ayları arasında 1500 futbol takımını ara kamp döneminde ağırlayacak olan Antalya’da 157 tesiste doluluk yüzde 100’e ulaştı.
Dünyanın en önemli spor turizm destinasyonlarından Antalya, futbol takımlarının ocak ve nisan dönemindeki kampları için hazırlıklarını tamamladı. FIFA kriterlerine sahip futbol sahaların bulunması, teknik imkânlar, ulaşımın kolaylığı, konaklama tesislerindeki hizmet kalitesinin yüksekliği Antalya’nın tercih edilmesini sağlıyor. 20 farklı ülkenin süper lig ve alt liglerinde bin 500 takım, Antalya’da kamp yapması ve 100 milyon doların üzerinde bir gelir hedefleniyor.
Spor Turizm Birliği Başkanı Recep Şamil Yaşacan, özel sektör olarak Antalya bölgesinde FIFA standartlarında 157 tesisin kamp dönemine hazır olduğunu vurguladı. Kendisini dinleyelim:
“Bu modern tesisler spor turizmi için yapıldı. Buradaki tesisler, birçok takımda yok. Bu bize spor turizminin Türkiye’deki gücünü gösteriyor. Özel sektör bu bir çok takımı tanıtım için kullanıyor. Almanya’dan gelen büyük bir takımın her antrenmanı programı canlı olarak veriliyor. Türkiye’den yapılan reklamın en yükseğini spor turizmi yapıyor.Çünkü tanıtım yapıyoruz. Ülkemizde bir problem olmadığını, gelen insanların mutlu olduğunu ve mutlu ayrıldığını gösteriyoruz.“Almanya ve Belçika için çalışmalarımız devam ediyor. Gelmeyenler takımlar hiçbir yere gitmiyorlar. Antalya’da kamp yapan bir takım her yıl geliyor. Rusya’nın en büyük takımlarından Zenit, bu tesise gelecek. Sahalarımız doldu. Ocak, şubat, mart ve nisan ayları dahil 1500 takım kamp yapacak. Gelecek olan takımlar belirlendi. 100 milyon doların üzerinde bir gelir bekliyoruz. Bu değeri devlet ve özel sektör olarak göz ardı etmemeliyiz. Dünyada spor turizminin geliri 200 milyardır. Nerede olduğumuza bakmalıyız, Türkiye 1 milyar seviyelerinde. Futbol turizmi Türkiye’yi dünyaya tanıtıyor. Rusya, Ukrayna, Belarus, Özbekistan, Kazakistan, Azerbaycan, Ermenistan, Gürcistan, İran, Sırbistan, Hırvatistan, Romanya, Macaristan, Çekya, Slovakya, Bulgaristan, Arap ülkelerini süper lig takımları rezervasyonlarını yaptı.”
Turizmde çeşitliliği artırarak, iyi bir tanıtımla daha önce yaşanan krizlerin atlatılabileceğini daha önceki yazılarımızda dile getirmiştik. Umutlu olmak için çalışmak, yılmamak ve eksiklikleri gidererek hareket etmek gerekiyor.