Avrupa Seyahat Komisyonu (ETC) tarafından hazırlanan rapora göre, personel sıkıntısı ve Ukrayna savaşı nedeniyle yaşanan aksaklıklara rağmen, Avrupa’nın önde gelen kaynak pazarlarındaki turistler seyahat şirketlerinden memnun.
Raporda ayrıca, uluslararası seyahatçilerin ezici çoğunluğunun bir turizm destinasyonu olarak Avrupa'ya dair olumlu bir imaja sahip olduğu, sadece Ukrayna'daki çatışmalar nedeniyle Doğu Avrupa'dan uzak durduğu kaydedildi.
ETC'nin hazırladığı "Tüketicilerin Seyahat Tutumunu ve Turizmi İyileştirmeye Yönelik Beklentileri Keşfetmek" başlıklı raporda turistlerin 2022 yaz sezonu deneyimleri ile orta ve uzun vadeli beklentileri ele alındı.
Söz konusu rapor Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda ve Birleşik Krallık ile Avustralya ve Amerika Birleşik Devletleri gibi uzak mesafedeki tüketicilerle birebir derinlemesine yapılan görüşmelerle oluşturuldu.
Ukrayna savaşı, personel sıkıntısı, maliyet artışları ve enflasyonla mücadele eden seyahat sektöründeki şirketlerin bu zorluklara rağmen müşteri memnuniyetini sağlayabildiği belirtilen raporda, görüşme yapılan tüketicilerin yüzde 94'ünün 2022 yaz tatilinden memnun olduğu tespit edildi.
Araştırmaya katılan tüketicilerden yüzde 54'ü yaşanan personel sıkıntısından etkilendiğini belirtirken bunlardan sadece birkaçı seyahat şirketine dönük güven kaybı yaşadığını ifade etti. Büyük çoğunluk, Covid-19 sonrası seyahat sektöründe yaşanan sorunları anlayışla karşıladı.
Araştırmaya katılanların yüzde 91'i, bir turizm destinasyonu olarak Avrupa konusunda olumlu algıya sahip olduğunu beyan etti. Gezginler Avrupa'nın kültürel çeşitliliğini, turistik cazibesini ve destinasyonların coğrafi yakınlığını seviyor.
Öte taraftan, araştırmaya katılan her 5 kişiden 2'si Ukrayna'daki savaştan dolayı bu ülkeye komşu ülkelerden uzak duracağını belirtiyor. Sadece yüzde 7'lik kesim ise genel olarak Doğu Avrupa'ya seyahat etmekten uzak duracağını ifade ediyor.
Genel olarak seyahatçilerin tatilde Covid-19'a yakalanmaktan korkmuyor. Ancak buna rağmen yüzde 22 oranla Covid-19 hala endişe konusu. Katılımcılar, pandemi döneminin getirdiği hijyen ve sosyal mesafe kuralının gelecekte de kalmasını tercih ediyor.
Araştırmaya katılan her 4 kişiden 3'ü Avrupa'da yükselen enflasyonun gelecekteki tatilini etkileyeceğini söylüyor. Bu da Avrupalı seyahatçilerin bir sonraki seyahat rezervasyonu için daha kapsamlı araştırma yapacağı, seyahat süresini kısaltacağı ve seyahat bütçesindeki önceliklerini daha dikkatli belirleyeceği anlamına geliyor. Dahası, seyahatçilerin gittikleri destinasyonlarda daha az harcama yapması bekleniyor.