Ressamımız: Francis Picabia
Resmin ismi: Pins'in anısı 1926
Bu makalemizde sizlerle bir resmi okumanın, bizim bakış açısımız ile ilişkisine dikkat çekeceğiz. Aynı resim için on yıl önce ve şimdi yorumumuz bizce dikkate değer:
On yıl önceki yorumumuz:
“Resim, duygusallık, düşünsellik, teknik ve kompozisyon yönünden ayrı ayrı açıklanabilir. Daha çok duygusal yorum yapacağız. Kadın figüründeki gözler bize utangaç bakışlarla baktığını erkeğin ise emin, odaklanan durumunu hissettirir. Doğayla iç içelik sevişmenin doğal algılanmasına işaret eder. Sevgi enerjisinin olumlu devinimini algılarız.”
Şimdiki yorumumuz:
“Kadındaki çok gözlerin numaradan bir utangaç ve işve içerdiği, çok burun delikleri ise iyi koku aldığını açıklayabilir. Sevgisi göstermelik, gözleri yalandan utangaç rolü yapmaktadır. Erkeğin tepede gözün olması ise ilişkinin mantıkla yapıldığıni gösterir. Gözlerinin çok sayıda ve küçük olması işin bütünlükten uzak ve bilinçli olarak, kadının yapmacıklığını görmemezlikten geldiğini açıklayabilir. İkisinin de dudaklarının çok olması arada yalanların olduğunu işaret eder. Bize göre, kucaklaşmanın sevgiden değil ikisinin arasındaki faydalanma ile ilgili olduğunu söyleyebiliriz. Sebep de ikisinin arasındaki mülk görünmektedir. Erkeğin giysisinden zengin olduğunu anlıyoruz. Kadının zengin olma isteği bu yalancı tavrı açıklıyor. Erkek ise kadınla arasındaki ağaca önem vermektedir. Ağaç kök salmayı ifade eder. Yani erkekte kadından çocuklar beklemektedir.”
Resimle iç gelişim konusunda ısrar etmemizi anlıyorsunuz değil mi?
İçsel gelişim herkes için önemlidir bizce. Bir resmi okurken aynı zamanda baktığımız yeri görmek şaşırtıcıdır. Üstelik bu bilinç farklılaşmasını da gözler önüne açık olarak sermektedir.