Hazine ve Maliyeden Sorumlu Bakan Mehmet Şimşek ekonominin vergilerle düzeleceği görüşünde. Vergiler ile ülke yönetimi olur mu? Zaten fakir olan ve enflasyon altında ezilen vatandaş şimdi de vergilerin altında eziliyor. Sorunlar katlanarak büyüyor.
Biz Şimşek ve ekibini çarşı- pazarı gezmeye davet ediyoruz. Çıksınlar bulundukları yerden millet ne durumda görsünler.
Her ürüne zam ile nereye koşacağız? Ya ek vergiler millet altında eziliyor.
Milletin alım gücü kalmadı. Kimse pahalılıktan çarşı- pazara çıkamaz oldu. Milleti bu duruma düşürdüler. Emekliler giderek batıyor.
Ya çok zengin, ya çok fakir var. Orta sınıf yok oldu. Pahalılık ve enflasyon bu anlayışla nasıl düşecek? Piyasada da denetim yok. Millet ne yiyor, ne içiyor bunu bilen yok.
Daha önce yazdığımız yazılarda zamların devam edeceğini duyurmuştuk. Ancak, zamların bu şekilde olabileceğini tahmin edememiştik.
Üretim yok. Kendi kendimize yeten bir ülke olmuştuk. Şimdi hemen her üründe dışarıya bağımlı hale geldik. Bu nedenle dışarıya milyar dolarlar aktarıyoruz. İthal ürünlere de zam üzerine zam yapılıyor. Mehmet Şimşek ve ekibinin de içine düştüğümüz durumdan bizi çıkaracaklarına inanmıyoruz. Halkımız giderek fakirleşiyor.
Emekliler ekmeğe muhtaç hale geldi. Aldıkları 10 bin lira emekli maaşı bugünkü fırtınaya dayanabilir mi? Bizi yönetenler buradan çıkış yolu bulamıyor.
AK Parti dönemine girmen önce emekli ikramiyesi ile bir ev ve bir araba alınırken, bugün kuru ekmek kuyruğundayız.
Vergiler ile ülke yönetilemez. Tarihte bir örneği yok. Ne veriyorsunuz da verdiğinizi vergilerle geri alıyorsunuz?
Ev ve araba almak adeta imkansız hale geldi. Arabalara da vergi üzerine vergi geliyor. Akaryakıt fiyatlarına ulaşmak ise imkansız hale geliyor.
Türkiye, Çin'den ithal edilen binek araçlara ek vergi kararı aldı.
Resmi Gazete'de yayımlanan düzenlemeye göre, mevcutta elektrikli otomobiller için uygulanan yüzde 40'lık vergi tüm yakıt tiplerindeki araçlar için de uygulanacak. Bu vergi, mevcut yüzde 10'luk gümrük vergisine ek olarak uygulanacak. Bu verginin üzerine ÖTV ve KDV eklenecek.
Bununla birlikte düzenleme ile Çin menşeli araçlarda en düşük gümrük vergisi 7 bin dolar olarak belirlendi.
Bugün yayımlanan karar, 30 gün sonra yürürlüğe girecek.
3 Mart 2023'te Resmi Gazete'de yayımlanan kararla, Çin'den ithal edilen elektrikli taşıtlar için yüzde 40 ek gümrük vergisi uygulanmaya başlanmıştı.
Türkiye otomotiv pazarında Skywell, MG, Chery, Leapmotor, Seres, Maxus, Hongqi, DFSK, BYD ve NETA ile 10 Çin menşeli marka bulunuyor. Bu listeye yakın zamanda SWM ve Jaecoo markalarının da eklenmesiyle Çin menşeli marka sayısının 12'ye yükselmesi bekleniyor.
Çin otomotiv firmalarının Türkiye'deki toplam satışları (otomobil ve hafif ticari) yılın ilk 4 ayında 29 bin 539'a, otomotiv pazarından aldıkları pay da yüzde 7,95'e ulaştı.
Çin markaları arasında DFSK ve Maxus'un ticari araç satışı da bulunuyor. Bu iki markanın hafif ticari satışları hariç tutularak sadece otomobil özelinde bakıldığında Çin markalarının satış sayısı 29 bin 241'e, pazar payı ise yüzde 9,91'e yükselmişti.
Geçtiğimiz günlerde yazmıştık. Çinliler de Türkiye’ye yatırım yapmak istemiyor. Ürettiklerini satma mücadelesi veriyorlar.