Geçen sezonu ayakta kalabilecek şekilde geçiren turizm sektörü yeni sezondan umutlu.
Yurt dışı rezervasyonları yüz güldürüyor.
Almanya’dan ise beklenenin üstünde rekor rezervasyonlara imza atılıyor.
Turizmciler “Yeni sezon umut veriyor” görüşündeler.
Otelciler ise fiyatlara rekor zam yaptı.
Almanya’da pek çok tüketicinin yaz sezonu için erken rezervasyon yapmasıyla Ocak ayı tekrardan ''rezervasyonların en yüksek olduğu ay'' haline geldi. Midoco Seyahat Endeksi verilerine göre, Almanya’da Ocak ayında tatil amaçlı seyahat rezervasyonlarından edinilen gelir, pandemi öncesi dönemi bile geride bıraktı.
Midoco Genel Müdürü Steffan Faradi konuyla ilgili ''Ocak ayı bildiğiniz gibi.'' açıklamasını yaptı.
Verilere göre, sadece iş turizmi segmenti, Ocak ortasından sonra sabit bir seyir izledi.
Faradi, yıla olan iyi başlangıcın yılın geri kalanı için umut verdiğini söyledi. Ancak verilerde bazı olağan dışı detayların da olduğundan bahseden Faradi, Aralık 2022'nin Aralık 2018'e göre daha düşük olduğunu ama 2022/23 döneminin yılbaşı tatili sonrası ani yükselişle 2018/2019 dönemini geride bıraktığına ve bu yükselişin olması gerekenden uzun sürdüğüne dikkat çekti. Faradi: ''Şu anki durumu 2018/19 ile karşılaştırdığımızda mevcut gelişimin özel dinamikleri daha belirgin hale geliyor.'' açıklamasını yaptı.
Yüksek satış trendini özel kılan şeyin normalde ikinci haftadan itibaren düşüşe geçen Ocak ayının bu yıl son haftada olağandışı bir şekilde yüksek performans sergilediğini kaydeden Faradi, ''Şubat ayına bu kadar iyi girdiğimizi hatırlamıyorum.'' açıklamasını yaptı.
Tüketiciler, 2021/22 döneminde pandemi öncesi dönem olan 2018/19 dönemine göre rezervasyon başına yüzde 15 daha fazla ödeme yapmıştı. 2022/23 dönemi için; artan enerji ve gıda fiyatlarının ekonomik olarak vatandaşlara ve özellikle genç yaştaki ailelere ne kadar zarar verdiği dikkate alındığında sipariş başına düşen gelirlerin yüksek oluşunun; tüketici sayılarının fazlalığından ziyade, yüksek fiyatlardan veya her şey dahil tekliflere ve daha yüksek fiyatlı seyahatlere karşı artan yönelimden kaynaklandı.
Almanların 2022/23 dönem rezervasyonlarının 2018/19 dönemini geride bırakması, tur operatörlerinin daha uygun fiyatlı teklifler yapmasının önü açılabilir.
Faradi, güçlü erken rezervasyon satışları nedeniyle yaz kapasitelerinin kapışıldığına ilişkin argümanın da ortadan kalktığını söylüyor.