Türkiye 2022 Dünya Sefalet Endeksi'nde puanı en yüksek 10. ülke oldu

Ekonomi Profesörü Steve Hanke'nin Yıllık Sefalet Endeksi'ne göre, 2022'de Türkiye'de 'sefalete' en çok etki eden faktör 'enflasyon' oldu.

John Hopkins Üniversitesi'nden Uygulamalı Ekonomi Profesörü Steve Hanke tarafından hazırlanan "Yıllık Sefalet Endeksi'nde" Türkiye, 2022 yılında dünya genelinde 10. sırada yer aldı.  

Hanke, 18 Mayıs'ta kaleme aldığı makalede 2022 yılı için Sefalet Endeksi listesini yayımladı. 

Ülkeleri ekonomik koşullarına göre değerlendiren Hanke'nin Yıllık Sefalet Endeksi'ne göre, 2022 yılında dünyanın "en sefil" ülkesi 414.7 puanla Zimbabve oldu. 

157 ülkenin yer aldığı bu listede Türkiye, 2022'de sefaletin en yüksek olduğu 10. ülke olarak sıralandı. Türkiye'nin sefalet endeksi 101.601 olarak hesaplandı. 

Türkiye'de sefalet endeksine en çok etki eden faktörün yüksek enflasyon olduğu belirtildi. 

Hanke'nin endeksine göre, "sefaletin" en az olduğu ülke İsviçre oldu. İsviçre'nin sefalet puanı 8.51 olarak hesaplandı. 

Hanke makalesinde endeksin nasıl hesaplandığını "Benim Yıllık Sefalet Enfeksi (HAMI) versiyonum, yıl sonu işsizlik (iki ile çarpılır), enflasyon ve banka kredisi oranlarının toplamından, kişi başına düşen reel gayrisafi yurt içi hasıladaki yıllık yüzde değişiminin çıkarılmasıyla elde edilir." şeklinde açıkladı. 

Hanke'ye göre, ekonomik alanda sefalet yüksek enflasyon, yüksek borçlanma maliyetleri ve işsizlikten kaynaklanma eğiliminde ve bu sefaleti azaltmanın kesin yolu ekonomik büyümeden geçiyor.

Euronews'in haberine göre, Ekonomist İstihbarat Birimi, Uluslararası Para Fonu (IMF) Dünya Ekonomik Görünümü Raporu, Dünya Bankası, Uluslararası Çalışma Örgütü, ülkelerin merkez bankaları ve istatistik kurumları, Hanke'nin Yıllık Sefalet Endeksi için veri kaynakları olarak kullanıldı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.