Türkkan’dan yerli oto açıklaması: "Erken seçim öncesi göz boyamak amaçlı bir çalışma olmuş o kadar"

BURSA ARENA / Haber Merkezi

İYİ Parti Kocaleli Milletvekili Lütfü Türkkan yaptığı açıklamada,  “Ben size yerli otomobil tanıtılırken neden hiç heyecan duymadığımı ve söyledikleri gibi 2022 yılında neden yollarda olamayacağını açık ve net şimdiden söyleyeyim.." dedi.

Kocaeli Barış Gazetesinin yayımına göre Tükkan açıklamasına şöyle devam etti;

Benim için sadece erken seçim öncesi göz boyamak amaçlı bir çalışma olmuş o kadar. Çünkü İtalyanlar birçok otomobil firmasına el yapımı prototip araçlar hazırlayarak fuarlarda tanıtım amaçlı satarlar. Nitekim bu özel yapım araçları alan firmalar sadece kendi marka logolarını yapıştırarak fuarlarda görücüye çıkartırlar, fakat asla bir seri üretimleri olmaz. Çünkü çoklu üretim bantları olmadığı gibi yedek parçalarının da üretimi yapılmaz. Kısacası alırsınız tanıtırsınız ve garajınızın bir kenarına bırakırsınız o kadar.

Şimdi birde size yakın zamanda yollara çıkan Çin Halk Cumhuriyeti destekli otomobil firması Gelly ve Hindistan Devleti destekli bir otomotiv devi olan Tata'nın nasıl doğduğunu çok kısaca anlatayım. Öncelikle bu ülkelerin içinden yalnız otomobil üretimi yapabilmek amacıyla farklı bilim dallarından yüzlerce AR-GE görevlisi seçilerek dünyanın dört bir yanındaki otomobil üretim bantlarında iki yıldan fazla süre görev aldılar. Bu görevlilerin bütün masraflarını gönderdikleri ülkeler karşıladı.AR-GE çalışmaları bitip ülkelerine döndükleri zaman motordan dış tasarıma, elektrik aksamından program yazılımlarına kadar çok geniş bir üretim konseyi oluşturdular. Daha sonrasında ise otomobilin tüm parça tasarımlarını hazırlayıp o parçalara göre aynasından kapısına tamponundan farlarına kadar üretim bandı makineleri yaptılar. Nitekim işleri daha bitmedi parça üretim fabrikalarını kurduktan sonra birde hepsini tek parça halinde çıkartıp tamamlanmış bir otomobil üretebilmek için devasa bir montaj fabrikası yaptılar. Fakat yine bitmedi araçların hızlı ve seri üretilebilmesi için montaj ünitelerinde insan yerine programlanmış robotların çalışması gerekiyordu. Sonuçta onları da yine kendileri yaptılar.

Şimdi bu markanın 4 farklı modelini piyasaya sürmek istiyorsanız eğer, her model için de farklı üretim ve montaj bantları kurmak zorundasınız yani tüm ünitelerden 4'er tane yapıyorsunuz. Sonuç olarak bu süreç 6 yıldan fazla sürmüştü arkadaşlar !.. İşte yaşanan tüm bu yoğun süreçlerden sonra Hindistan ve Çinli devlet yetkilileri üretim bantlarından çıkan ilk arabalarını ilk milli ve yerli arabaları olarak tanıttılar. Anlayacağınız bizim gibi İtalyanların bütün otomobil firmalarına fuarlar için dağıttığı o prototip araçlardan satın alıp işte buyrun yerli ve milli arabamız diyerek birden insanların önlerine koymadılar !.  

Ayrıca yine unutmayın ki İtalyanların 1998 yılında üretimini durdurduğu Nato helikopterlerinin üretim bantlarını ülkemiz  satın aldıktan sonra ilk yerli ve milli savaş helikopterimiz Atak olarak piyasaya çıkarmışlardı... Düşünün ki bugün Bodrum'daki 100 odalı The Marmara Hotel'in inşaatı bile 3.5 yılda bitmişti. Tam arkasındaki daha küçük alana sahip Grand Yazıcı'nın inşaatı ise 2.5 yıl almıştı. Yani burada küçük butik otellerden bahsediyoruz, üstelik kendi inşaat firmalarınca çok hızlı bir şekilde çalışarak yapılmasına rağmen !. Fakat biz burada son teknoloji ile döşenmiş 1.000.000 metrekarelik kapalı bir alan inşaatı ile fabrikanın kurulması ve tüm üretim ve montaj hatlarının bitirilerek arabaların seri halinde üretimle yola çıkması için 1 yıllık süre veriyoruz !.

İnanın bu söyledikleri hayal ötesi bir seçim kandırmacasından başka birşey değildir sevgili arkadaşlar.

En basiti şöyle düşünün. Volkswagen firması Manisa'da açmayı planladığı montaj fabrikasının yapımını bile yaklaşık 26 ayda bitireceğini açıklıyor, yani 2 yıldan fazla! Bakın kullanacağı bütün fabrika makineleri ile otomobilin tüm parçalarını Almanya'dan hazır bitmiş olarak getiriyor, Manisa'da sadece parçaları birleştirmek için montaj hattı kuruyor ve bunu kurması bile 2 yıldan fazla sürüyor. Bizimkiler ise herşeyi ile sıfırdan bir fabrika kurup, personel ve teknisyenleri yetiştirdikten sonra 4 farklı modelde aracı seri halinde üretip 1 yıl sonra piyasaya süreceklerini söylüyorlar !.. Bunu gidin BMW-MERCEDES çalışanlarına sorun sizinle sabaha kadar dalga geçerler.

Evet şimdi gelelim son cümlelerime; Bu gördüğünüz Lamborghini'nin fuarlarda tanıttığı yeni prototip modelidir. Aracı tasarlayan Pininfarina adındaki firma aynı zamanda Maserati, Aston Martin, Mc Laren, Jaguar ve Lexus gibi bir çok otomobil firmasının da fuarlardaki prototip araçlarını üreterek astronomik paralar kazanır. Örneğin Recep Tayyip Erdoğan'ın bugün tanıttığı milli arabamızın logosunda eğer TOGG yazmasaydı önümüzdeki yılın ilk otomobil fuarında büyük ihtimalle LEXUS yazardı. Çünkü İtalyanların işi bu, tasarım yapıp satıyorlar anlatabiliyor muyum ?. Fakat belirtiğim gibi bu araçlar el işçiliğiyle özel üretim yapıldığından dolayı herhangi bir seri üretim ve montaj bandı da söz konusu olamaz sevgili arkadaşlar. Ben size şimdiden erken seçim söylemlerine alışın derim.”

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
bir bilmeyen 5 yıl önce

Ne hikmetse bu vekil cenahi bilip bilmedigi her konuda yorum yapmaya calisir. Vekil sektore vakif degil.. Verilen ornekler konu ile ilgili degil. Bilim adami gonderirlermis.. Ne alaka.. Sanki teknolojisi bilinmeyen bir konu... Hic bir otomotiv ana ureticisi component bazinda uretim yapmaz. Sistem entegrasyonu yaparlar. Componetler ekosistem icinde 100 lerce farkli firmalar tarafindan uretilir.. Turkiye ise bu konuda oldukca iyi... Ayrica soz konusu uretim EV tip araclara ait. Bak Tesla almanyada fabrika kuracak. Ne kadar zamanda uretecegini inceleyiniz. Yazik gunah ya. Gecmiste de bu tip dusuncelere sahip kisiler, devrim otomobilinin, Vecihi Hurkus ve Nuri Demirag'in onunu tikayip, ulkemizin teknolojik gelisimine gem vurdular.. Turkiye kendi milli otomobilini uretmeli. Ozellikle Elektrikli araclar kisminda firsatlar var. Ayrica konu ile ilgili core teknolojilere yatirim yapmali ve bu teknolojileri gelistirmeli.