Süper Lig’in “Etkileşim Puan Durumu” belli oldu!

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Süper Lig 2020-2021 sezonunun ilk yarısı dün akşam oynanan Fenerbahçe - Kayserispor karşılaşmasıyla noktalandı. Sezonun ilk yarısındaki liderlik mücadelesi yalnızca yeşil sahalarda değil kulüplerin sosyal medya hesaplarında da yaşandı. Bağımsız bir iletişim ajansının analizler doğrultusunda hazırladığı “Süper Lig Etkileşim Puan Durumu” raporu yayınlandı. Ligdeki liderlik mücadelesine ortak olan Fenerbahçe 260.600 etkileşim ortalaması oranıyla “Etkileşim Puan Durumu” lideri olarak açıklandı.

Veri odaklı iletişim ajansı The Socreate tüm Süper Lig takımlarının sosyal medya hesaplarını inceleyerek hazırladığı “Süper Lig Etkileşim Puan Durumu” çalışmasını yayınladı. Yayınlanan puan durumu takımların ligin ilk yarısındaki paylaşımlarını baz alırken en çok kullanılan sosyal medya platformu Instagram verileri değerlendirildi.

Gerçekleştirilen çalışma ile Süper Lig’in liderlik ortaklarından Fenerbahçe 6.100.000 takipçisinden sağladığı 260.600 etkileşim ortalaması oranıyla “Süper Lig Etkileşim Puan Durumu” lideri oldu. Fenerbahçe’yi ezeli rakibi Galatasaray 9.300.000 takipçi ve 189.400 etkileşim ortalaması oranıyla takip etti. Puan durumunun üçüncü sırasını 3.700.000 takipçi ve 151.900 etkileşim ortalaması oranıyla Beşiktaş kaptı.

İlk üçün ardından “Süper Lig Etkileşim Puan Durumu” sırasıyla Trabzonspor (42.800), Erzurumspor (6.400), Başakşehir (6.200), Hatayspor (3.900), Ankaragücü (3.700), Yeni Malatyaspor (3.600), Konyaspor (3.500), Göztepe (3.500), Sivasspor (3.300), Denizlispor (3.200), Kasımpaşa (2.900), Gaziantep FK (2.800), Kayserispor (2.600) ve Karagümrük (2.400) şeklinde oluştu. Raporun ve puan durumunun son kısmını Alanyaspor (2.300), Antalyaspor (1.900) ve Rizespor (1.700) oluştururken en düşük etkileşim ortalamasını Gençlerbirliği (854) aldı.

Bu kapsam ve konseptte ilk kez yayınlanan Süper Lig Etkileşim Puan Durumu raporuyla ilgili olarak The Socreate Dijital Pazarlama Uzmanı Emir Bilal Özkan “Futbol ülkemizin en büyük marka değerine sahip endüstrilerinden biri. Ligimize yapılan yatırımlar ve kulüplerin bu bağlamda iletişim çalışmalarını geliştirmesi hem kulüplerimizin hem de ligimizin dünyada markalaşmasına katkı sağlıyor. Geçtiğimiz yıllarda kulüplerimizin iletişim çalışmalarıyla büyük gelirler elde ettiği projelere tanık olduk. Beşiktaş’ın FEDA kampanyası, Trabzonspor’un milyonlarca etkileşim alan forma tanıtımı, Fenerbahçe’nin #FenerOl kampanyası ve geçtiğimiz günlerde Galatasaray’ın taraftarlarıyla başlattığı #AslanGibiSponsor kampanyası bu projelere en doğru örnekler oldu. The Socreate olarak pandemi dönemi boyunca stadyumları dolduramayan taraftarların desteklerini daha fazla sosyal medyada duyurduğuna şahit olduk. Bu bağlamda ajansımızın geliştirdiği sosyal medya araçları ve global sosyal medya araçlarını kullanarak tüm kulüplerin 2020-2021 sezonu ilk yarısındaki etkileşimlerini inceledik. Bu incelemeler neticesinde çıkan tüm sonuçları “Süper Lig Etkileşim Puan Durumu” raporuyla duyurmak istedik. Kulüpler artık stadyumları doldurduğu kadar sosyal medyadaki etkileşim oranlarıyla da ilişkili olarak sponsorluklar geliştiriyor. Topluluk yönetimi anlamında sosyal medyanın etkisi her geçen yıl büyüyor ve büyümesini azalmadan sürdürecek. Burada doğru iletişimlerin belirlenmesiyle ödüllü projeler ortaya çıkacaktır. İlk kez yayınladığımız ve sporumuz için de bir ilk olan bu çalışmayı ilerleyen aylarda devam ettirecek ve farklı branşlarda da Etkileşim Puan Durumu raporları yayınlayacağız.” dedi.

Süper Lig Etkileşim Puan Durumu raporu tüm Süper Lig takımlarının 2020-2021 sezonu ilk yarısındaki içerikleri baz alırken yalnızca resmi Instagram hesapları değerlendirmeye alındı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.