BURSA ARENA / Haber Merkezi
İtalyan ortağın nakit sıkıntısı yaşadığı gerekçesiyle Osmangazi Köprüsü'nün tamamen ya da kısman satışı için çalışmalara başlandı.
Gebze-Orhangazi-İzmir Projesi'nin işletmesini üstlenen Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ (Otoyol AŞ), projenin değer tespiti, potansiyel alıcıların belirlenmesi ve sonrasında Osmangazi Köprüsü ile bağlantı yolları dahil olmak üzere olası bir hisse satışı için uluslararası banka ve finans kuruluşları nezdinde danışman seçimi için girişimlere başladığını duyurdu.
Otoyol AŞ'de Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay şirketleri hissedar konumunda bulunuyor.
Şirketin internet sitesinde yer alan bilgiye göre, Gebze-Orhangazi-İzmir Projesi'nin toplam yatırım bedeli 7.3 milyar dolar. Bunun 4.96 milyar doları kredi, 1.5 milyar doları özkaynak ve 800 milyon doları net erken işletme geliri ile fonlanıyor.
Otoyol AŞ'den yapılan açıklamada; projenin 2019 içinde tamamlanacağı belirtilerek, yap-işlet-devret projelerinde, projelerin tamamlanarak tümüyle işletmeye açılmasından sonra hisselerin belli bir bölümünün yatırımcı kuruluşlara satışı ile ortaklık yapısının güçlendirilmesinin çok uygulanan bir sistem olduğu ifade edildi.
Açıklamada, "Bu büyüklükteki bir projede hisse satışı uzun zaman gerektiren bir süreçtir. İlk aşama amaç projemizin uluslararası finans piyasalarında değerini tespit etmek ve potansiyel alıcıları belirlemektir. Bunun akabinde, ortaklarımız uygun bulduğu takdirde bir miktar hisse satışı hedefleyebileceklerdir. Bu amaçla görevli şirketimiz, şirketimize danışmanlık yapacak deneyimli uluslararası banka/finans kuruluşu seçimi için girişimlere başlamıştır" denildi.
Hazine garantisi
Hazine, Osmangazi Köprüsü için günlük ortalama 40 bin araç geçiş garantisi vermiş durumda. Ancak bu garanti yıllık olarak hesaplanıyor; devletin yıllık araç garantisi 14 milyon 600 bin. Diğer taraftan, 4 ayrı kesimden oluşan İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nde, diğer kesimlerdeki garantiler 17 bin ile 35 bin araç arasında değişiyor. Geçiş sayısı bu rakamın altında kalırsa Hazine aradaki farkı Otoyol Yatırım AŞ'ye ödüyor.
Kaynak: Dünya.com