BURSA ARENA / Haber Merkezi
İstanbul’un pandemiyle değişen turist profili, yeni yatırımlara yön veriyor. Samancı Group Yönetim Kurulu Üyesi Mahir Samancı, “Ağırlığı giderek artan Arap turistler, şehrin Nişantaşı, Şişli gibi kozmopolit bölgelerinde ev konsepti tercih ediyor. Yeni yatırımlarda rezidans ve lüks apart oteller öne çıkıyor” dedi.
Pandemide durma noktasına gelen turizm sektörü 2021’de yeniden hareketlendi. Ülkemizin en çok turist çeken illerinden İstanbul, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün verilerine göre, 2021’in ilk 9 ayında önceki yılın aynı dönemine kıyasla %111,85 artışla 6 milyona yakın turisti ağırladı. İstanbul’da otel doluluklarında Kurban Bayramı’ndan bu yana bir artış yaşandığını belirten Samancı, “İstanbul 9 ayda 6 milyona yakın ziyaretçiyle geçen yılki toplam turist sayısını geçmeyi başardı. Eylül ayında İran, Irak gibi Ortadoğu coğrafyasının yanı sıra Almanya başta olmak üzere Avrupa’dan gelen yabancı turist ve gurbetçilerin oranında bir artış yaşandı. Yeniden başlayan fuar ve kongrelerin de etkisiyle hareketliliğin yıl sonuna kadar sürmesini bekliyoruz. Pandemide dünyada çok sayıda destinasyonun kapalı olması, İstanbul’a avantaj sağladı” dedi.
İstanbul’un turist profili değişti
Irak, İran, Kuveyt, Ürdün gibi Arap ülkelerinden gelen taleplerde dikkat çekici artışlar olduğuna dikkat çeken Samancı, “Pandemi İstanbul’un turist profilini değiştirdi. Pandemi öncesinde en çok gelir getiren Avrupalı turistin yerini Araplar aldı. Biz de bu dönemde İran, Ürdün, Kenya ve Yunanistan’dan gelen gruplarla Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşlarını ağırladık. Samancı Group olarak pandemi döneminde esnek davranarak butik otel sistemine geçtik. Üst gelir grubuna hizmet verdiğimiz için hedeflediğimiz kârlılığı %70 tutturduk. Pandemi nedeniyle talepler erken rezervasyondan çok son dakika olarak gerçekleşse de turist akışı hareketli” diye belirtti.
2022’de rekabet alevlenecek
İstanbul’da Nişantaşı, Şişli gibi alışveriş merkezlerine, Sultanahmet gibi tarihi mekanlara yakın konumda yer alan otellerin turistlerin tercihinde ilk sırada yer aldığını belirten Samancı, “Pandemi İstanbul’da yeni otel yatırımları için fırsat yarattı. İstanbul’da Turizm İşletmesi Belgeli 653 tesis, 129.096 yatak kapasitesi ile hizmet veriyor. Yatırımı süren 72 tesisin tamamlanmasıyla da 145.934 yatak kapasitesine ulaşılacak. İstanbul 2022’ye çok sıkı hazırlanıyor. Yeni yatırımlarla rekabet de alevlenecek. Bu dönemi yatırımla değerlendiren şirketler, rekabette öne çıkacak” diye ifade etti.
B2Pres